Nationaldag.

0kommentarer

Jaha då var det Sveriges Nationaldag! Ingentig som jag diekt firar, eller när jag bor hos mamma brukar vi oftast göra tårta och bjuda hem lite folk, men när vi bor hos pappa (som vi gör nu) så blir det ingen firande. Eftersom att pappa inte kommer i från Sverige så tycker han att det är onödig att fira (det är knappt så att vi firar Irlands Nationaldag) och dessutom så jobbar pappa. Så nu är det bara jag och brosan hemma,.........Undra vad vi ska hitta på, själv skulle jag vilja gå en liten promenad till djurgården och lägga blommor hos mormor, men brorsan total vägrar!!! Hmm får se hur jag gör..........Hur firar ni Sveriges Nationaldag?
 
I går så åkte iallfall jag och mamma ner till Sickla köpkvarter för at se om jag kunde hitta en klänning till skolavslutningen. Men i stället för att komma hem med klänningar, kom vi hem med massa bak saker! Panduro har börjat sälja sockerpasta (ungeför som marsipan) massa olika formar m.m. Så att i helgen ska jag baka cakes pops :D  Hittade en jätte söt klänning som jag täkte ha på skolavslutningen, dock såg jag ut som ett stort tält i den :( Men mamma hittade sen en jätte fin kläninng som är lite pudergrå i från H&M, så det lutar mot att jag ska ha den! :D Så u är det bara ett par skor som saknas. Ska nog ha ett par ballerinaskor till, tänker i allfall inte ha på mig högklackat som jag hade i nian, det är en annan sak om man bor när skolan (bodde ca 2 min i från) Men nu bor jag ca 20 min i från och måste åka tunnelbanna, så därför får det bli ballerinaskor. Nej u ska jag fortsätta dricka mitt te och mumsa på kakan jag hittade :) Hoppas ni alla får en kanon dag så hörs vi senare! :D

Kommentera

Publiceras ej