Misslyckad..

0kommentarer

Tre dagar har jag gått  sommarskola och jag känner mig redan frustrerad & stressad över allt arbete vi måste göra varje dag. Vi sitter i två timmar varje dag & på dem två timmarna ska vi hinna ha prov, genomgång & att vi göra massa uppgifter, vi får även nya uppgifter hela tiden. proven tar ungefär 15 min sen ska vi ha genomgång på ca en timme sen får vi ca knappt 45 min på oss att göra alla uppgifter. Det kanske inte låter så jätte mycket, men det är det, speciellt om man sitter i ett varmt klassrum och vet att alla andra har sommarlov!! Det selar ingen roll om man har tunna kläder eller har tagit med en flaska vatten, jag tog med mig vatten i går och när jag skulle dricka så var det alldeles ljummet inte så gott. Det gör ju inte saken bättre att vi inte får gå till toaletten och fylla på med nytt, sen vet jag inte ens var toaletterna är nånstans......... Vi får 5 min rast, men på den korta tiden hinner man inte ner till skolgården och ta en nypa frisk luft.........Ni kanske tror att jag är otacksam.... Men det är jag verkligen inte, jag är jätte glad att jag får en andra chans och pluggat upp mitt betyg. Och jag visste att sommarskolan skulle vara tuff, men inte så här..... Det är inte lätt att behöva sitta i ett varmt klassrum och plugga när man vet att alla ens vänner har sommarlov och får njuta av solen........ Det är inte lätt när man vet att alla andra får längre sommarlov!!!!
 
Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att mitt liv är väldigt orättvist just nu, nej det är inte för att jag behöver gå i sommarskolan.........antingen så är det krångel i skolan eller i familjen, just nu är det krångel i båda parterna. jag orkar inte kämpa, orkar inte kämpa för någonting just nu...... Känner mig så enormt misslyckad just nu..... Känner mig enormt osynlig.
Min familj försöker att peppa mig, dem säger att allt kommer att lösa sig, dem säger att dem är stolta över mig. Men jag hör på deras röster att dem inte riktigt menar det dem säger............. Vissa i min familj tycker inte om att jag har en dröm om att bli sjuksköterska, dem tycker inte om att jag går på vård & omsorg. Dem tycker att det är slöseri med tid att utbilda sig till någonting och så kanske man inte blir det man utbildat sig till. Det kommer i från personer om inte själva har någon utbildning.................. Varför slänga ut sig elaka kommentarer? Varför inte ens bara sitta tyst! Jag vill inte höra andras åsikter om att jag uppfyller min dröm, jag vill inte höra andras åsikter om att det är värsta skit göra att jobba som sjuksköterska eller jobba inom vården över huvudtaget. Jag har varit på ålderdomshem och jobbat och ja visst, man får ta väldigt mycket skit i från patienterna och anhöriga, och det är ett väldigt tungt arbete, i bland kanske man får göra saker som man tycker är äckligt och man får inte mycket betalt för det man gör. Men det är sånt som man lär sig att hantera ju längre man arbetar, man lär sig att inte ta åt sig av allt skit som man får, man lär sig att hantera saker som man tycker är jobbiga eller äckliga. Det ända man tänker på är att vårda patienten och att man vill hjälpa människor till att bättre liv .  Och det är precis det jag vill göra i framtiden, jag vill kunna hjälpa människor att t.ex. bli friska eller bara göra deras sista tid i livet till den bästa.......
 
Min framtid finns i vården, var finns din?
 
 

Kommentera

Publiceras ej