Ammande mammor.

0kommentarer

Det har ju varit en ganska stor diskussion om mammor ska få amma offentligt eller inte... Dem flesta tycker absolut att mammor ska få göra det, men det finns även personer som är helt emot det. Jag själv som är 17 år tycker att det är helt okej för mammor att amma offentligt OM dem använder en filt/sjal över. Jag tycker faktiskt inte  är speciellt trevligt att se ett blottat bröst när jag sitter t.ex. på bussen eller på ett café/restaurang. Idag t.ex. så satt jag och min mamma på ett café och fikade lite, framför mig sitter det en mamma med sitt barn. Helt plötsligt börjar barnet att gråta och hon tar genast fram bröstet och börjar amma, men tar ingen filt/sjal över. Jag som sitter framför henne tycker inte att det är så trevlig att se ett bröst när jag fikar, vilket dem andra café gästerna inte heller tyckte. Och om jag ska vara helt ärlig så tappade jag faktiskt mat lusten.
 
Ska det vara så jäkla svårt att sätta en sjal över?! Eller kanske sätta sig så att ingen ser?!
Men nej, då ska ju alla mammor säga "Bröst är ju naturligt" Ja okej bröst är naturliga, men det är ju våra nakna kroppar också. Det är okej att visa upp brösten, men det är inte okej att gå runt naken på stan eller att vi tjejer ska gå i korta shorts..... och om nu bröst är så jäkla naturliga, varför ska vi tjejer ha på oss BH då, eller varför måste vi ha på oss bikini?? Varför får vi alla tjejer/kvinnor kommenterar om vi inte använder BH m.m.? Bröst är ju "naturliga"  Självklart menar jag inte att vi tjejer ska gå runt och visa våra bröst, utan jag blir bara så jäkla trött på hur folk säger att bröst är "naturliga" för det är våra kroppar också, och ändå får man inte gå runt naken....Inte för att jag vill att folk ska gå omkring nakna, men ja jag tror ni fattar, right?!  Sen kan jag ju för förstå mammorna också, att dem vill kunna amma offentligt. Men då tycker jag faktiskt att man ska ha en filt/sjal över, det är väl inte så jobbigt?! Eller?! I så fall tycker jag att ni kan stanna hemma om det är SÅÅÅÅ jobbigt att ta med en sjal, tro inte att bara för att ni är MAMMOR att ni bestämmer över hela samhället!!!!!!!! Eller att ni har rätt att BLOTTA  era bröst bara för ett er unge är hungrig!!! Pumpa ut mjölken och ge mjölken i en flaska!!!!!! Det skadar inte barnet!!!!!
 
Vad tycker ni om det här?! Har mammor rätt att amma offentligt?!

Kommentera

Publiceras ej