2012--------->2013

0kommentarer

Men hallå där bloggen!

Gott nytt år!! Kanske lite sent men aja, har inte haft till gång till internet så därför har jag inte kunnat blogga!! 😁😊

Jaha nu är det alltså 2013!! Jäklar vad 2012 gick fort!! Jag hoppas att 2013 blir bättre än vad 2012 har varit! Även om 2012 har varit ganska bra har det också varit ett rent helvete!!

Positiva saker: jag kom in på min dröm skola + den linjen ville gå på! Hahaha kan inte komma på så mycket annat som har varit positivt! 😉

Negativa saker: jag splittrades i från mina vänner, jag var så grymt trött på skolan, det var nästan så illa att jag inte kom in på min linje på grund av mina dåliga betyg, jag bråkade extremt mycket med mina föräldrar om skolan/gymnasium. Det är iallafall dom sakerna jag kom på just nu, finns säkert mer saker både positiva och negativa saker bara det att jag inte kommer i håg. ( jag och mitt fisk minne)

Det här året ska jag satsa mer på skolan, kanske börja träna mer t.ex irländsk dans, gym? Försöka dra ner på sockret och äta mer frukt och grönt, försöka hitta nya vänner i skolan ( för dom jag umgås med nu är skit tråkiga, sorry men jag är bara ärlig) m.m. Ja mer kan jag inte komma på!

Juste jag har ju glömt och berätta hur min jul och nyår har varit (ni som tycker att inlägget redan börjar bli trångt kan sluta läsa nu, och ni andra kan ju fortsätta läsa 😉)
Eftersom att jag åkte till Irland på julafton hade jag mini jul med pappa på lördagen, då vi åt lite svensk jul mat ( haha tvingade pappa att köpa svensk julmat, han är ju irländare) sen så åt vi "irländsk julmat" som består av kalkon ( egentligen kalkon, julskinka och lamm men vi åt bara kalkon) sen öppnade vi lite paket, fick pengar och två tröjor, perfekt!
Sen på söndagen firade jag mini jul hos mamma och då hade vi riktig svensk jul mat (köttbullar,prinskorv,potatis,lax, rödbetsallad, lite kalkon, sill m.m.) sen blev det present öppning och oj vad mycket saker jag fick!! Haha var absolut inte beredd på det, eftersom mamma hela tiden sa att vi skulle få pengar och att resan till Irland var julklappen, men icke sa picke ( lägger upp bilder när jag har fört över dom till datorn) sen på den riktiga julafton spenderade jag på Arlanda, när vi kom till Irland åkte vi först till hotellet och byte om till lite "finare" kläder och gick Sean till min mormors halv bror/ min gudfar för att äta deras variation av svensk jul mat ( han är halv svensk) öppnade ett paket dom var jätte mysiga tofflor, sen hem till hotellet och sova, nästa dag skulle vi till min gudfar igen för att fira irländsk jul ( dom firar ju den 25:de) träffad min låtsas släkt ( orkar inte förklara) sen när
dom alla vad gått gick vi på en långpromenad , sen åt vi den irländska julmarknad som bestod av kalkon, julskinka potatis , sås m.m. Sen till efterrätt fick vi plommonpuddig vilket var ursäkta mig SKIT äckligt!! Tittade när vårt kusinerna öppnade alla sina paket som vi hade med oss i från Sverige, gick sen till hotellet och sov sen resten av dagarna tog i det bara lugnt 😊
Nyår var vi hemma i Sverige så vi åkte till mammas bästa kompis och åt jätte god mat,jag lekte med Barbie förförsta gången på länge, sen åt vi en super god efteråt och sedan gick vi ut och sköt lite raketer och skålade in det nya året, perfekt nyårsafton!!! Jag hoppas att ni alla där ute har haft en lika grym jul och nyår som jag har haft, måste sluta nu, kl är ett på natten och jag ska upp tidigt i morgon!! God natt och god förtsättning så hörs vi snart igen!! Heej dååå

Kommentera

Publiceras ej