Teneriffa <3

0kommentarer

Jag är HEMMA!!! eller jag har varit hemma sen tisdags kväll, och har bara försökt komma ikapp skolan så det är därför det inte har blivit något bloggande!!! Nu kanske ni undrar vart jag har kommit hem ifrån, och för er som inte vet så åkte jag till Teneriffa på sportlovet med min mamma och mina syskon.. det var faktist väldigt skönt att bara försvinna bort ett tag, bort ifrån kylan och alla problem som man har här hemma, vi var där en vecka och hade det super mysigt och roligt trots att vi bråkade lite då och då (som vanligt!!! hahah) och OMG vad varmt det var, det går inte att beskriva hur varmt och skönt det var, och om man tänker efter så är det vår där nere så det måste betyda att det är super super super super super varmt på sommaren där!!!!! åååå jag vill tillbaka dit, alla var så trevliga och glada, haha när vi var där så blev vi lurade på pengar av en indier (stavas??) jo, det är faktist sant, han lurade oss på ganska mycket pengar så vi var tvungna att tillkalla polis!! så här gick det till:

jag min syster och mamma bestämde oss för att vi skulle gå ner till byn för att titta och kanske handla lite saker, så vi gick ungefär i en kvart och sen var vi framme i byn, (väldigt gullig by!!!) när vi kommer dit går vi in på en "gågata" där det fanns massor av olika affärer, så vi tittade runt lite och mamma och syster handlade lite saker... sen när vi skulle gå vidare i byn, så är det en ganska kraftig indier som vill titta på min systemkamera... och jag är ju sååå korkad så jag låter honom titta lite på min kamera.. sen börjar han ta massor av kort och säger sedan att mina pixlar är för dåliga eller nått sånt sa han, och började gå in i affären med min kamera och jag springer efter honom och säger att jag inte vill ha någonting och han bara säger att det inte kommer kosta någonting. sen helt plötsligt tar han ut mitt minnes kort och ger det till hans kollega som står tyst bervid honom, kollegan går in i ett annat rum och gör någonting med mitt minnes kort.... (jag vet fortfarande inte vad han har gjort med det!!! :( )  sen börjar den där indiern föra över min bilder till en tv skärm ( vet ej varför) och börjar titta på min bilder och säger att dom är för mörka, och att jag behöver en lins, så han tar fram en lins och sätter de på min kamera, mvi frågar honom om hur mycket allt kommer att kosta, och då sa han bara att det inte kommer att kosta mycket... jag fick tillbaka mitt minnes kort, och sen när mamma skulle betala frågade hon igen hur mycket det kommer att kosta, men mannen säger bara att det inte alls kommer att bli dyrt, mamma betalar med sitt kreditkort och vi går sedan där ifrån, sen när vi är ute och går så tittade vi på kvittot och såg att dom hade tagit 7000 kr i från mamma konto, mamma blev jätte ledsen och fick panik, så vi gick in i en affär ocg frågade kvinnan som jobbade där om vad vi skulle göra. Hon sa att vi skulle ringa polisen, vilket vi också gjorde.... när polisen kom så började jag andas jätte fort och höll på att svimma (vet ej varför) polisen kollade på kvittot och tillkallade sedan två till poliser, så jag, mamma och syster gick tilbaka till affären med fyra poliser efter oss... när vi kommer till fotoafärren så sprang indiern och gömmde sig, han kände väl på sig att han skulle bli upptäckt....... efter mycket om och men så fick vi tillbaka pengarna och vi lämmnde tillbaka linsen och gick där ifrån medans polisen stannade kvar och ställde frågor till dom anställda och han som ägde affären..........

ja det var därför vi fick tillkalla polis!! och nu vet ni om vad som hände på våran resa, nu börjar jag märka att detta inlägg börjar bli väldigt långt.. så jag får väl säga tack och hej... lägger upp blilder i nästa innlägga // bamsehund

Kommentera

Publiceras ej