Omringad av trötthet!

0kommentarer

oj oj o oooooj ojjj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj!!!!!! Nu var det verkligen längesen jag skrev här på bloggen, jag har liksom inte orkat eller haft nått humör för att skriva, har heller inte haft nått att skriva om...... ja, det är ganska mycket som har hänt sen jag skrev här senast........( hahaha NOT) eller?! Hmmhmhm låt mig tänka.........
ja, det har ju hunnit vara både jul och nyårsafton sen jag skrev här senast.....okej vi tar det från början.....

Julafton: jag, lillebror och min pappa åkte till Irland där min släkt bor (alltså: farmor,farfar,två fastrar, två farbröder och mina sex kusiner) ( min pappa kommer där ifrån, och min mamma växte faktist upp där, så jag är trekvarts Irländsk!) okej... vi åkte dit och firade både jul och nyårsafton, På juldagen ( på irland firar man jul på juldagen) kom alla min fastrar + farbröder och alla min kusiner till farmor och farfar (som vanligt) vi åt super god mat som min farmor hade gjort, och vi öppnade presenter, och hade allmänt trevligt.... det är alltid lika kul att åka dit, även fast vi bara träffas en gång om året och att vi inte riktigt förstår varandra ( dom pratar med en irlänsk brytning, som kan vara ganska svår att förstå) + ( att jag inte riktigt trivs med att snacka engelska, så jag brukar oftast bara sitta tyst och försöka förstå vad dom säger).... aja.... ja i allafall.. vi hade det väldigt kul... sen på nyårsafton var bara vi hemma hos farmor och farfar och tog det väldigt lugnt, vi åt en god middag och hade det trevligt... sedan tittade vi lite på tv. Och sedan gick farmor och farfar och la sig ( dom orkade inte vara uppe till tolvslaget) så jag´, lillebroroch pappa satt framför tv till tolvslaget, sedan gick vi och la oss..... så inga fyverkerier fick jag se.. :( sen dagen efter åkte vi hem hit till sverige igen...... sedan har jag bara varit hemma och tagit det lugnt och träffat kompisar :) ja det är typ det som jag har gjort under lovet roligt vaaaa???
Blääääää på tisdag börjar skolan igen :( orkar inte, vill ha mer lov!!!!!!! Imorgon är det sista dagen på lovet!! Blääää................. bläääää har inget mer att skriva... bilder i från Irland kommer snart och det lovar jag... Hej då // Bamsehund :)

Kommentera

Publiceras ej